maanantai 22. syyskuuta 2014

ELÄMÄÄ

Toinen viikko jo mennyt. Aika menee tosi nopeesti koska koulussa menee helposti se 8 tuntia (tänää olin 10 tuntia, okei, 2 ja puolen tunnin ruokatauko). Keskiviikkona kävin kahella eri tanssitunnilla ja toinen oli ihan tossa vieresessä kylässä, kyllä kylässä, ja tykkäsin siitä tooosi paljo! Joten alan käymään siinä keskiviikkosin. Koulussa mulla on kavereita sen verran ettei tarvii yksinään seisoskella. Mun päivät oikeestaan menee näin: mun bussi lähtee 7, koulu alkaa 8 ja loppuu 15-17.30, tuun bussilla tai kyydillä kotiin, sluibaan, meen tanssiin tai tallille, syön, sluibaan ja nukahdan heti 10 jälkeen (melkeen).

Koulusta viellä, miks selitän vaan koulusta, että esim. yhellä englannin tunnilla tehtiin kuunteluna yksi biisi ja analysoitiin sitä loppu tunti, syy siihen miksi ranskalaiset puhuu tosi huonoa englantia vaikka nää on lukenu sitä kauemmin kuin suomessa. Ja se myös, että kaikki tv:ssä ja elokuvat on dupattuja ranskaksi. Muutenkin ei mitään tietotekniikka koulussa suomeen verrattuna, ei dia juttuja, tosi paljon monisteita ja opettajat puhuu tosi paljon ja me kirjoitetaan muistiinpanoja (paitsi mä, koska ei mitään käryä mitä ne puhuu). Huomenna pitäis pitää jostaki ihme aiheesta pieni esitelmä luokassa, ranskaksi. En tajua ollenkaan sitä aihetta ja hostitikin sanos, että hirmu vaikea aihe. Pitäis kertoa jostain ihme tupakan ja alkoholin lobbiesta (?!) suomessa. Ensin luulin, että joo se tarkottaa tupakkahuoneita sun muita, mutta ei. Jotain ihme lakijuttuja en tiedä. Bilsan opettaja on ihan innoissaan, että jee nyt me kaikki opitaan englantia ku oon täällä. Ei oo tainu tajuta, että mä oon täällä oppimassa ranskaa. Tän takia ajauduin siihen tilanteeseen, että alan pitämään englannin opettajan (joka on tosi jees tyyppi) ja yhen pojan meijän luokalta kanssa englanti klubia, kyllä. Loistavaa kun kukaan ei oo natiivi puhuja. Kiva vaan kyllä olla mukana erinlaisissa jutuissa.  

Kävin yks päivä lenkillä tossa lähellä ja aivan ihanat maisemat!!! Kävelin tonne mäkee/vuorta ylöspäin ja oooo. Teen postauksen tästä paikasta joku päivä, mutta sen verran että vuoria on joka puolella! Ja jos on aurinkoista niin alpit näkyy tästä mun ikkunasta (?!?!?!) tosi selkeesti.


Eilen onnistuin olemaan pienessä kolarissa (hehe), no ei auto vaan ajo meijän perään valoissa kellekkään ei käyny mitään, mutta huomasi tän ranskalaisten poliisien tehokkuuden. Oltiin siinä tunti eikä näkynyt missään vaikka niitä soiteltiin ja ne jopa ajeli ohi, mutta ei. 

Tässä ei nyt ehkä ollu sitä kuuluista punaista lankaa, mutta toivottavasti oli kiva silti. 

iida

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti