maanantai 7. huhtikuuta 2014

PERHE- JA SIJOITUSTIEDOT

Perjantaina olin ihan normaalisti ranskan tunnilla ja huomasin että mulle oli tullu sähköpostia (sydän hyppää aina pienen ylimääräse hypyn ku näkee että on tullu sähköpostia perhetietojen toivossa). Katoin sitten, että keneltä se oli tullut, valmistauduin jo Suomalaisen kirjakaupan loputtomiin tarjousviesteihin, ja viesti oli tullut AFS:ltä ja otsikossa komeili PERUSTIEDOT ISÄNTÄPERHEESTÄSI!! Sydän alko hakkaamaan tuhatta ja sataa ja kädet tärräämään. Siinä sitten yritin kesken tuntia olla sekoomatta totaalisesti (en kyllä onnistunut siinä kovin hyvin, ku meidä ranskanopettaja päätti iskeä jonkun pistokysymyksen juuri mulle ja en ollu kuunnellu viimistä kymmentä minuuttia mitä se oli selittänyt, totesin sit vaan sille hysteerisenä että sain mun sijotustiedot just et en pysty vastaamaan mihinkään, kyl seki sit vähä hämmästy ja alko kyseleemään kaupungista ja perheestä). Avasin viestin ja menin lukemaan perheen tiedot, ja etin tietenkin kaupungin google mapsista ensin! Suuntana olisi sellainen pikku kaupunki ku Sonnay! Tää sijaitsee kaakkois-ranskassa melko lähellä Alppeja ja tunnin ajomatkan päästä LYONISTA!?(tossa kohtaa mun hymy oli varmaan korvien yli jo ku tajusin, että pääsen oikeasti tohon osaa Ranskaa)


Eli tosiiaan tonne päin Ranskaa ja Eurooppaa. Kaupunki tai melkein kylä missä asun on todella pieni, vähän samanlainen kuin missä nyt asun. 20 km päässä on kuitenkin kaupunki nimeltä Vienne, se on jo paljon isompi. Ja sitten 50 km päässä on LYON! Mulla kävi älytön tuuri tän sijoituksen kanssa, koska halusin just tonne päin Ranskaa ja lähelle Lyonia!




Vienne








Lyonin joka vuotisesta valo "juhlasta"


Oon täysin rakastunu mun tuleviin kotimaisemiin <3
Ilmaston pitäisi olla ympäri vuoden melko lämmintä, keskilämpötila pysyy reilusti plussan puolella koko vuoden. Tietty talvella on yöpakkasia ja heti ku menee vuorille päin niin ilma viilenee.

PERHE

Ei ois voinu olla parempi tuuri tän perheen kanssa. Siihen kuuluu äiti ja isä, jotka on 46 ja 52 vuotiaita, 10-vuotias pikkuveli, joka kuulemman odottaa mun tulemista innoissaan ku molemmat soitetaan pianoa (oon melko varma et se o joku iha huippu siin soittamisessa ja sit meen soittamaan jotain ukkonooaa sinne) sekä 21- vuotias sisko, joka tulee viikonloppusin kotiin. Lisäksi siihen perheeseen kuuluu mua vuotta nuorempi veli, mutta hän lähtee vaihtoon Argentiinaan, joten ei todennäkösesti nähä ollenkaan :/ Oon kirjottanu sähköpostia hostvanhemmille jo (ja ranskaks ja ne jopa ymmärsi!!) ja oon puhunu hostsiskon kanssa facebookissa ja kaikki vaikuttaa niin ihanilta! He odottaa innoissaan et tuun sinne jo!

Mun oli tarkotus tehä postaus mun ajatuksista tässä vaiheessa, mut tää tieto meni sen edelle :D Teen sen todennäköisesti tässä lähipäivinä.

iida

ps. Aurélie (host-sisko) sano, että he käy Lyonissa paljon ja tuntee sen paikan tosi hyvin (perheen isä itseasiassa käy töissä siellä), että mennään vaan heti käymään ku tuut tänne. mulla ku oli jo huoli et se on liian kaukana käydä joka viikonloppu mutta ei mitään hätää ;)

4 kommenttia :

  1. Oi kuulostaa ihan mahtavalta! Oon jo kans ihan täpinöissäni et millon saan tietää mun perheen yms. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl te muutki saatte hyvät perheet !:) kliseist mut ne tiedot tulee sillo ku niit vähite odottaa :D

      Poista
  2. Oi toi Sonnay näyttää ihanalta <3 Itse olin pari kesää sitten vaihdossa Annecyssa siinä tunnin ajomatkan päästä Lyonista ja rakastuin Ranskaan, alppeihin ja Lyoniin. Nyt oon lähdössä vähän eri suunnalle vaihtoon, nimittäin Taiwanin pääkaupunkiin Taipeihin. www.sweetsouryear.blogspot.com

    VastaaPoista
  3. Oi Annecy oli varmaa aivan ihana! Ja vau Taiwan! Ihan sairaan ihanaa!:)

    VastaaPoista